Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2013 | Uitgave 1/2013

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2013

The Promotion of Self-Regulation Through Parenting Interventions

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Matthew R. Sanders, Trevor G. Mazzucchelli
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article is available at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10567-014-0173-3.

Abstract

The capacity for a parent to self-regulate their own performance is argued to be a fundamental process underpinning the maintenance of positive, nurturing, non-abusive parenting practices that promote good developmental and health outcomes in children. Deficits in self-regulatory capacity, which have their origins in early childhood, are common in many psychological disorders, and strengthening self-regulation skills is widely recognised as an important goal in many psychological therapies and is a fundamental goal in preventive interventions. Attainment of enhanced self-regulation skills enables individuals to gain a greater sense of personal control and mastery over their life. This paper illustrates how the self-regulatory principles can be applied to parenting and family-based interventions at the level of the child, parent, practitioner and organisation. The Triple P—Positive Parenting Program, which uses a self-regulatory model of intervention, is used as an example to illustrate the robustness and versatility of the self-regulation approach to all phases of the parent consultation process.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Clinical Child and Family Psychology Review 1/2013 Naar de uitgave