Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 3/2013

Mindfulness 3/2013

The Impact of Loving-Kindness Meditation on Affective Learning and Cognitive Control

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 3/2013
Auteurs:
Matthew Hunsinger, Robert Livingston, Linda Isbell

Abstract

Research on meditation has examined many variables across a wide range of techniques. Research on loving-kindness meditation has investigated its impact on affective variables, but has not yet investigated its impact on cognition. The present study investigated the impact of loving-kindness meditation on an affective variable not yet examined in the literature—affective learning—as well as cognition. Participants were randomly assigned to a control condition or a three-session, loving-kindness meditation training. Our results suggest that the beginning stages of loving-kindness meditation training impact the tendency to learn to associate positivity with neutral stimuli and cognitive control. We discuss the implications of our findings and potential directions for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Mindfulness 3/2013 Naar de uitgave

Orthogonal Rotation In Consciousness

Soundscape