Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Hoofdstuk

2. Taken van kinderen en jongeren bij scheiding

Auteur : Tineke van den Berg

Gepubliceerd in: Praten met kinderen en jongeren over scheiding

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Hoofdstuk 2 is complementair aan het eerste hoofdstuk. Het gaat ook over de gevolgen van de scheiding en is ook gericht op wat kinderen en jongeren te doen staat, maar nu gaat het vooral om de algemene ontwikkelingstaken van kinderen en om de extra psychologische taken waar kinderen mee te maken krijgen. Kinderen hebben hulp nodig van hun ouders en andere volwassenen om zich heen, om ondanks de scheiding, zo goed mogelijk te kunnen blijven ontwikkelen. De praktijkvoorbeelden dienen ervoor om de theorie te verduidelijken.
Voetnoten
1
Taak 4 en 5 uit de oorspronkelijke tekst zijn hier samengevoegd in taak 4 in navolging van het trainingsprogramma ‘!JES het brugproject’. Zie voor afbeeldingen van deze taken bijlage 1.
 
Metagegevens
Titel
Taken van kinderen en jongeren bij scheiding
Auteur
Tineke van den Berg
Copyright
2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1894-0_2