Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Original Paper | Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008

Stability of the Autism Diagnostic Interview—Revised from Pre-School to Elementary School Age in Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2008
Auteurs:
Jo Moss, Iliana Magiati, Tony Charman, Patricia Howlin

Abstract

This study examined the stability of scores on the ADI-R from pre-school to elementary school age in children with autism spectrum disorders (ASD). Participants were 35 children who, at T1, all had a clinical diagnosis of ASD. On initial assessment (mean age 3.5 years; SD 0.6 years), all met ADI-R algorithm criteria for autism. ADI-R assessments were repeated at follow up (FU; mean age 10.5 years; SD 0.8 years). Changes in ADI-R total, domain and ADI-R algorithm item scores were assessed. Twenty-eight children continued to score above the ADI-R cut-off for autism at FU, although significant decreases in ADI-R domain and item scores were also found. In conclusion while classification of children according to ADI-R criteria generally remained stable between pre-school and elementary school age, many children demonstrated significant improvements in symptom severity.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008 Naar de uitgave