Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2006 | Original Paper | Uitgave 8/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2006

Social Skills and Problem Behaviours in School Aged Children with High-Functioning Autism and Asperger’s Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2006
Auteurs:
Kathleen Macintosh, Cheryl Dissanayake

Abstract

The social skills and problem behaviours of children with high-functioning autism and Asperger’s Disorder were compared using parent and teacher reports on the Social Skills Rating System. The participants were 20 children with high-functioning autism, 19 children with Asperger’s Disorder, and 17 typically developing children, matched on chronological and overall mental age. The children with autism and Asperger’s Disorder were not differentiated on any social skill or problem behaviour based either on teacher or parent report. However, both clinical groups demonstrated significant social skill deficits and problem behaviours relative to the typically developing children, and the original standardization sample. The findings were compatible with the view that autism and Asperger’s Disorder belong on a single spectrum of disorder.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2006 Naar de uitgave

Acknowledgement

Acknowledgements