Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Original Paper | Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008

Social Interaction and Repetitive Motor Behaviors

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2008
Auteurs:
Rachel L. Loftin, Samuel L. Odom, Johanna F. Lantz

Abstract

Students with autism have difficulty initiating social interactions and may exhibit repetitive motor behavior (e.g., body rocking, hand flapping). Increasing social interaction by teaching new skills may lead to reductions in problem behavior, such as motor stereotypies. Additionally, self-monitoring strategies can increase the maintenance of skills. A multiple baseline design was used to examine whether multi-component social skills intervention (including peer training, social initiation instruction, and self-monitoring) led to a decrease in repetitive motor behavior. Social initiations for all participants increased when taught to initiate, and social interactions continued when self-monitoring was introduced. Additionally, participants’ repetitive motor behavior was reduced. Changes in social behavior and in repetitive motor behavior maintained more than one month after the intervention ended.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2008 Naar de uitgave