Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Slecht leren

Auteurs : Dr. J. Huisman, Dr. B.C.T. Flapper, Drs. L.J. Kalverdijk, Dr. M.P. L’Hoir, Dr. E.A.F. van Weel

Gepubliceerd in: Gedragsproblemen bij kinderen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

De huisarts kan geconfronteerd worden met zorgen van ouders over het functioneren van hun kind op school. Wanneer de zorgen betrekking hebben op de leerprestaties, dan kan dit duiden op een waaier van mogelijke problemen. ‘Slecht leren’ staat niet voor een bepaalde diagnose of een nauw omschreven probleem. Onderscheid moet worden gemaakt tussen leerproblemen, leerstoornissen en cognitieve beperking of beperking in leervermogens. Van leerproblemen is sprake wanneer een kind over de hele linie of op bepaalde onderdelen van het leren moeilijkheden ondervindt. Soms gaat het om problemen van voorbijgaande aard, vaak leiden leerproblemen tot achterstand in het leerproces.

Metagegevens
Titel
Slecht leren
Auteurs
Dr. J. Huisman
Dr. B.C.T. Flapper
Drs. L.J. Kalverdijk
Dr. M.P. L’Hoir
Dr. E.A.F. van Weel
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8657-4_9