Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Mindfulness 2/2020

06-01-2020 | BOOK REVIEW

Randye J. Semple, and Christopher Willard: The Mindfulness Matters Program for Children and Adolescents: Strategies, Activities, and Techniques for Therapists and Teachers. Guilford Publications, New York, NY, 2019

Auteur: Laura Nabors

Gepubliceerd in: Mindfulness | Uitgave 2/2020

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Excerpt

The book, “Mindfulness Matters Program for Children and Adolescents: Strategies, Activities, and Techniques for Therapists and Teachers,” by Randye Semple and Christopher Willard is an insightful explanation of using mindfulness with children and adolescents. The book is an enjoyable read with practical tips for using mindfulness activities with children and teenagers. The scripts for clinicians or group leaders will be particularly helpful in working with youth. Moreover, the modular approach, focusing on what works for what problems and under what circumstances, allows the clinician to think about tailoring the interventions for the children they serve. …

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Metagegevens
Titel
Randye J. Semple, and Christopher Willard: The Mindfulness Matters Program for Children and Adolescents: Strategies, Activities, and Techniques for Therapists and Teachers. Guilford Publications, New York, NY, 2019
Auteur
Laura Nabors
Publicatiedatum
06-01-2020
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Mindfulness / Uitgave 2/2020
Print ISSN: 1868-8527
Elektronisch ISSN: 1868-8535
DOI
https://doi.org/10.1007/s12671-019-01297-2