Skip to main content
Top

2005 | OriginalPaper | Hoofdstuk

17. Problemen op school

Auteur : F. van Doorn

Gepubliceerd in: Handboek jeugdzorg deel 1

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Zeven tot twaalf procent van de kinderen en jongeren vertoont emotionele problemen en/of gedragsproblemen. Hulpverleners kunnen niet om de school heen, wanneer zij met kind en ouders zoeken naar oplossingen voor de geconstateerde problemen. Mogelijk vormt de school een van de domeinen waarop de problemen zich voordoen en zijn gerichte interventies nodig.
Literatuur
go back to reference Brophy, J. (1996). Teaching Problem Students. New York-London: The Guilford Press. Brophy, J. (1996). Teaching Problem Students. New York-London: The Guilford Press.
go back to reference Resing, W.C.M., Evers, A., Koomen, H.M.Y., Pameijer, M.K., Bleichrodt, M., & Boxtel, H. van (2002). Indicatiestelling: condities en instrumentarium in het kader van leerlinggebonden financiering. Rapportage Werkgroep Advisering Instrumentarium Indicatiestelling (WAII) in opdracht van Tijdelijke Commissie Advisering Indicatiestelling (TCAI). Meppel: NDC-Boom. Resing, W.C.M., Evers, A., Koomen, H.M.Y., Pameijer, M.K., Bleichrodt, M., & Boxtel, H. van (2002). Indicatiestelling: condities en instrumentarium in het kader van leerlinggebonden financiering. Rapportage Werkgroep Advisering Instrumentarium Indicatiestelling (WAII) in opdracht van Tijdelijke Commissie Advisering Indicatiestelling (TCAI). Meppel: NDC-Boom.
go back to reference Veen, D. van (2002). Een visie op de kwaliteitsverbetering van leerlingzorg. In A.Doorduyn, R. Fiddelaers-Jaspers, I. Spee, & D. van Veen (red.). Samenwerking in de uitvoering. Leerlingbegeleiding in het voortgezet onderwijs en externe instellingen (pp. 9-16). Leuven/Apeldoorn: Garant. Veen, D. van (2002). Een visie op de kwaliteitsverbetering van leerlingzorg. In A.Doorduyn, R. Fiddelaers-Jaspers, I. Spee, & D. van Veen (red.). Samenwerking in de uitvoering. Leerlingbegeleiding in het voortgezet onderwijs en externe instellingen (pp. 9-16). Leuven/Apeldoorn: Garant.
go back to reference Verheij, F., & Doorn, E.C. van (2003). Ontwikkeling en leren. Psychiatrie op school. Assen: Van Gorcum. Verheij, F., & Doorn, E.C. van (2003). Ontwikkeling en leren. Psychiatrie op school. Assen: Van Gorcum.
go back to reference Verhoeven, R., Mildenberg, M., & Hinzen, E. (2002). REC: de regionale expertise centra in ontwikkeling. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 41, 59-61. Verhoeven, R., Mildenberg, M., & Hinzen, E. (2002). REC: de regionale expertise centra in ontwikkeling. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 41, 59-61.
go back to reference Verhulst, F.C. (2000). Principes. In F.C. Verhulst & F. Verheij (red.). Kinder- en jeugdpsychiatrie; Onderzoek en diagnostiek (pp 22-82) Assen: Van Gorcum. Verhulst, F.C. (2000). Principes. In F.C. Verhulst & F. Verheij (red.). Kinder- en jeugdpsychiatrie; Onderzoek en diagnostiek (pp 22-82) Assen: Van Gorcum.
Metagegevens
Titel
Problemen op school
Auteur
F. van Doorn
Copyright
2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7133-4_17