2005 | OriginalPaper | Hoofdstuk
Tip
Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk
Gepubliceerd in:
Handboek jeugdzorg deel 1
Zeven tot twaalf procent van de kinderen en jongeren vertoont emotionele problemen en/of gedragsproblemen. Hulpverleners kunnen niet om de school heen, wanneer zij met kind en ouders zoeken naar oplossingen voor de geconstateerde problemen. Mogelijk vormt de school een van de domeinen waarop de problemen zich voordoen en zijn gerichte interventies nodig.
Log in om toegang te krijgen
Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:
go back to reference Brophy, J. (1996). Teaching Problem Students. New York-London: The Guilford Press. Brophy, J. (1996).
Teaching Problem Students. New York-London: The Guilford Press.
go back to reference Resing, W.C.M., Evers, A., Koomen, H.M.Y., Pameijer, M.K., Bleichrodt, M., & Boxtel, H. van (2002). Indicatiestelling: condities en instrumentarium in het kader van leerlinggebonden financiering. Rapportage Werkgroep Advisering Instrumentarium Indicatiestelling (WAII) in opdracht van Tijdelijke Commissie Advisering Indicatiestelling (TCAI). Meppel: NDC-Boom. Resing, W.C.M., Evers, A., Koomen, H.M.Y., Pameijer, M.K., Bleichrodt, M., & Boxtel, H. van (2002).
Indicatiestelling: condities en instrumentarium in het kader van leerlinggebonden financiering. Rapportage Werkgroep Advisering Instrumentarium Indicatiestelling (WAII) in opdracht van Tijdelijke Commissie Advisering Indicatiestelling (TCAI). Meppel: NDC-Boom.
go back to reference Veen, D. van (2002). Een visie op de kwaliteitsverbetering van leerlingzorg. In A.Doorduyn, R. Fiddelaers-Jaspers, I. Spee, & D. van Veen (red.). Samenwerking in de uitvoering. Leerlingbegeleiding in het voortgezet onderwijs en externe instellingen (pp. 9-16). Leuven/Apeldoorn: Garant. Veen, D. van (2002). Een visie op de kwaliteitsverbetering van leerlingzorg. In A.Doorduyn, R. Fiddelaers-Jaspers, I. Spee, & D. van Veen (red.).
Samenwerking in de uitvoering. Leerlingbegeleiding in het voortgezet onderwijs en externe instellingen (pp. 9-16). Leuven/Apeldoorn: Garant.
go back to reference Verheij, F., & Doorn, E.C. van (2003). Ontwikkeling en leren. Psychiatrie op school. Assen: Van Gorcum. Verheij, F., & Doorn, E.C. van (2003).
Ontwikkeling en leren. Psychiatrie op school. Assen: Van Gorcum.
go back to reference Verhoeven, R., Mildenberg, M., & Hinzen, E. (2002). REC: de regionale expertise centra in ontwikkeling. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 41, 59-61. Verhoeven, R., Mildenberg, M., & Hinzen, E. (2002). REC: de regionale expertise centra in ontwikkeling.
Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 41, 59-61.
go back to reference Verhulst, F.C. (2000). Principes. In F.C. Verhulst & F. Verheij (red.). Kinder- en jeugdpsychiatrie; Onderzoek en diagnostiek (pp 22-82) Assen: Van Gorcum. Verhulst, F.C. (2000). Principes. In F.C. Verhulst & F. Verheij (red.).
Kinder- en jeugdpsychiatrie; Onderzoek en diagnostiek (pp 22-82) Assen: Van Gorcum.
- Titel
- Problemen op school
- DOI
- https://doi.org/10.1007/978-90-313-7133-4_17
- Auteur:
-
F. van Doorn
- Uitgeverij
- Bohn Stafleu van Loghum
- Volgnummer
- 17
- Hoofdstuknummer
- 17