Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 9/2006

01-09-2006 | Journaal

Prestatiecijfers geen garantie betere zorg

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 9/2006

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Kwaliteit moet meetbaar zijn, is het devies van de overheid. Het Centrum voor ethiek en gezondheid (CEG) onderzocht of dat wel een houdbare leus is. Het eind juni gepubliceerde CEG-signalement is zeer genuanceerd. Dat hulpverleners continu moeten proberen betere zorg te leveren, staat buiten kijf. Het probleem is dat de overheid denkt dat externe sturing een stimulans is om de interne motivatie van professionals te verhogen. De voorstanders van prestatiecijfers lijken, volgens de auteurs, te weinig te beseffen dat er ook nadelen zijn, zoals meer bureaucratie, accenten op alleen meetbare zorg en dalende interne motivatie. Tegenstanders van prestatiecijfers zijn ook al te negatief. …
Metagegevens
Titel
Prestatiecijfers geen garantie betere zorg
Publicatiedatum
01-09-2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 9/2006
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03084864

Andere artikelen Uitgave 9/2006

Huisarts en wetenschap 9/2006 Naar de uitgave

Literatuur en ziekte

Zapateado

In de praktijk

Overlevingskunde