23. Praktijkgerichte onderzoeksmethode 2016 OriginalPaper Hoofdstuk Gepubliceerd in: Auteur Herman de Mönnink Gepubliceerd in De gereedschapskist van de sociaal werker Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum eerste hoofdstuk lezen Log in om toegang te krijgen share DELEN Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link) Optie A: Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren” Optie B: Deel de link per e-mail Link delen publish Publiceer nu Samenvatting Vragen In dit hoofdstuk worden de volgende vragen beantwoord. Wat is het belang van kennisontwikkeling binnen het sociaal werk? Wat wordt verstaan onder evidence-based practice? Wat is het verschil tussen een standaard, een richtlijn en een aanbeveling? Welke technieken worden in de onderzoeksmethode gebruikt? Wat is er bekend over de evidence van de onderzoeksmethode? Delen Log in om toegang te krijgen Hier inloggen vorige hoofdstuk Collectieve- belangenbehartigingsmethode volgende hoofdstuk Levensbehoeften en mensenrechten als ethische leidraad van sociaal werk Metagegevens Titel Praktijkgerichte onderzoeksmethode Auteur Herman de Mönnink Copyright 2016 Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum Boek De gereedschapskist van de sociaal werker Print ISBN: 978-90-368-1249-8 Elektronisch ISBN: 978-90-368-1250-4 Copyright: 2016 DOI https://doi.org/10.1007/978-90-368-1250-4_23
Samenvatting Vragen In dit hoofdstuk worden de volgende vragen beantwoord. Wat is het belang van kennisontwikkeling binnen het sociaal werk? Wat wordt verstaan onder evidence-based practice? Wat is het verschil tussen een standaard, een richtlijn en een aanbeveling? Welke technieken worden in de onderzoeksmethode gebruikt? Wat is er bekend over de evidence van de onderzoeksmethode?