Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2007 | Uitgave 3/2007

Clinical Child and Family Psychology Review 3/2007

Parental Modeling, Reinforcement, and Information Transfer: Risk Factors in the Development of Child Anxiety?

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 3/2007
Auteurs:
Brian Fisak Jr., Amie E. Grills-Taquechel

Abstract

The purpose of this article is to provide a comprehensive review and a conceptual integration of research examining the potential role of learning from parents in the development of child anxiety. Specifically, research in this area is discussed within the framework of three specific mechanisms: parental modeling, information transfer, and parental reinforcement of anxious/avoidant behavior. Implications of the research in this area are discussed, as well as limitations and directions for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Clinical Child and Family Psychology Review 3/2007 Naar de uitgave