Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 1/2006

01-03-2006 | Ten geleide

Meten is weten?

Auteur: Else de Haan

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2006

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Meten is weten. Maar is meer meten ook meer weten? En is heel veel meten ook heel veel weten? Iedereen die kinderen wel eens vragenlijsten heeft laten invullen of registratieopdrachten heeft gegeven, weet dat dat niet zo is. Als het te veel wordt, worden vragenlijsten lukraak ingevuld en registratieopdrachten in de wachtkamer, vlak voor de therapiesessie, nog even snel bijgewerkt. Dan worden metingen onnauwkeurig en levert het al het meten juist helemaal geen weten op.
Metagegevens
Titel
Meten is weten?
Auteur
Else de Haan
Publicatiedatum
01-03-2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2006
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059569

Andere artikelen Uitgave 1/2006

Kind & Adolescent Praktijk 1/2006 Naar de uitgave

Curieuze kinderen

Het Beest Effidens