Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Podosophia 1/2024

01-04-2024 | Aftrap

Meer instroom? Graag!

Auteur: Ton Bakker

Gepubliceerd in: Podosophia | Uitgave 1/2024

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In dit nummer veel aandacht voor de stand van zaken in het onderwijs. Aanleiding is het onlangs in gebruik genomen gloednieuwe gebouw van Fontys Hogeschool, waar veel aandacht en ruimte is voor real life learning en waar studenten in een veilige omgeving leren hoe het is om met patiënten en cliënten om te gaan. Van anamnese tot communicatie. Voor zowel het onderwijs als de beroepsgroep is het glashelder dat er meer studenten podotherapie nodig zijn om aan de vraag aan afgestudeerde professionals te voldoen. Het begint al met voorlichting op de middelbare school, zegt een studente podotherapie. Als leerlingen namelijk niet weten wat het vak inhoudt, kunnen ze er ook niet voor kiezen en gaan ze bijvoorbeeld fysiotherapie studeren, omdat de inhoud van dat vak wél duidelijk is. …
Metagegevens
Titel
Meer instroom? Graag!
Auteur
Ton Bakker
Publicatiedatum
01-04-2024
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Podosophia / Uitgave 1/2024
Print ISSN: 0929-5380
Elektronisch ISSN: 1876-5815
DOI
https://doi.org/10.1007/s12481-024-1858-2

Andere artikelen Uitgave 1/2024

Podosophia 1/2024 Naar de uitgave

zakelijke kant

‘Logische stap'