Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Hoofdstuk

13. Managen van de zorg voor velen

Auteurs : Philippe Delespaul, Michael Milo, Frank Schalken, Wilma Boevink, Jim Os

Gepubliceerd in: Goede GGZ!

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De ggz-sector is niet in staat gebleken om op eenduidige wijze te communiceren waar de grootste zorgbehoeften liggen. De campagne ‘1 op 4’ van ggz Nederland vroeg aandacht voor de prevalentie van psychiatrische aandoeningen en poogde op die wijze het aan deze aandoeningen verbonden stigma te reduceren. In tegenstelling tot de intentie van de campagne stond de conclusie van de politiek: de ggz prioriteert onvoldoende wanneer ze een kwart van de bevolking tot haar doelgroep rekent. De politiek zag er een verklaring in voor de schijnbaar ongebreidelde groei van de ggz.
Metagegevens
Titel
Managen van de zorg voor velen
Auteurs
Philippe Delespaul
Michael Milo
Frank Schalken
Wilma Boevink
Jim Os
Copyright
2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2062-2_13