Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 3/2002

01-03-2002 | Journaal

Kwetsbaarheid in voorlichtingscampagnesjournaalbericht voorlichting

Auteur:    

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 3/2002

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Angstinductie is al jaren een van de fundamenten van voorlichtings- en preventiecampagnes. In feite is het een tweetrapsraket: men speelt in op het angstgevoel van de ontvanger van de boodschap (bijvoorbeeld via gruwelijke foto's van aidspatiënten), waarbij men hoopt dat de aanbeveling (bijvoorbeeld ‘vrij veilig’) daardoor eerder ter harte genomen wordt. Maar is die stap van angstgevoel naar omarming van de aanbeveling inderdaad zo vanzelfsprekend?
Literatuur
go back to reference Das EHHJ. How fear appeals work – Motivational biases in the processing of fear-arousing health communications [Proefschrift]. Thela Thesis: Utrecht, 2001. Das EHHJ. How fear appeals work – Motivational biases in the processing of fear-arousing health communications [Proefschrift]. Thela Thesis: Utrecht, 2001.
Metagegevens
Titel
Kwetsbaarheid in voorlichtingscampagnesjournaalbericht voorlichting
Auteur
   
Publicatiedatum
01-03-2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 3/2002
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03083077

Andere artikelen Uitgave 3/2002

Huisarts en wetenschap 3/2002 Naar de uitgave