Skip to main content
Top

2006 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Leren

Auteurs : Dr. B. Reitsma, Dr. C.N. Tromp

Gepubliceerd in: Medische psychologie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Dit hoofdstuk gaat over leren en daarmee over een van de meest essentiële onderdelen van het menszijn. Leren is in zijn basale vorm te beschouwen als informatieverwerking en daar is de mens onvermijdelijk overal en altijd mee bezig. Blijkbaar is leren van levensbelang. Dat blijkt ook uit de functie die leren voor ons vervult, namelijk het mogelijk maken van aanpassing aan (voortdurend) veranderende omstandigheden. Zonder leervermogen zouden we niet lang overleven, zeker niet als mens. Als fysiek relatief zwak wezen moeten we het immers vooral van ons aanpassingsvermogen hebben. En dat laatste geldt nog eens extra voor die mensen met wie het fysiek, al of niet tijdelijk, niet goed gaat: de zieken.

Metagegevens
Titel
Leren
Auteurs
Dr. B. Reitsma
Dr. C.N. Tromp
Copyright
2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7033-7_4