Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-12-2009 | boekwerk

Leren reflecteren

Auteur:    

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 6/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Supervisoren aan sociaal-agogische opleidingen klagen soms dat derdejaars stagiaires/supervisanten veel moeite hebben met reflecteren. Ze komen met een puur feitelijk ‘reflectie’ verslag van een stage-ervaring, en schrijven notulen van een supervisiegesprek, zonder in te gaan op eigen denken, voelen, handelen en willen. Juist het nadenken over eigen betrokkenheid mag toch van derdejaars verwacht worden, ‘of leren ze dat niet in de eerste jaren van de opleiding’?
Metagegevens
Titel
Leren reflecteren
Auteur
   
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 6/2009
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088226

Andere artikelen Uitgave 6/2009

Vakblad Sociaal Werk 6/2009 Naar de uitgave

agenda

Agenda

redactioneel

Steunkous