Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Leren en stress

Persoonlijke positieve arousal voor succesvol leren

Auteurs : Nina Lazeron, Ria van Dinteren

Gepubliceerd in: Brein@work

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Stress lijkt soms goed te werken bij leren. Leren onder grote druk, bijvoorbeeld omdat je een examen wilt halen, kan soms positief uitpakken. Te veel stress, bijvoorbeeld bij het maken van een examen, kan leiden tot een black-out. En wat te doen met trauma's die verankerd lijken te zijn in ons emotionele geheugen en steeds terugkomen? Professor M. Kindt, hoogleraar Experimentele Klinische Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam, doet onderzoek naar angst en het effect daarvan op onze hersenen. Nina Lazeron sprak met haar over de relatie tussen stress en leren.

Metagegevens
Titel
Leren en stress
Auteurs
Nina Lazeron
Ria van Dinteren
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7816-6_13