Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

11. Kwaliteitsbevordering

Auteurs : J. C. Boiten, T. Brouwer, M. S. Bunskoek, A. E. van der Feen, A. S. M. Schimmelpenninck van der Oije, F. C. Uilenreef-Tobi

Gepubliceerd in: Diagnostiek in de fysiotherapie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Fysiotherapeuten willen hun zorg zo goed mogelijk verlenen. Daarom stellen zij veel in het werk om de kwaliteit van hun dienstverlening zo goed mogelijk te houden. Hiervoor zijn verschillende kwaliteitssystemen voor en door fysiotherapeuten ontwikkeld. Daarnaast hecht ook de overheid belang aan een goede gezondheidszorg. Zij stelt door middel van wetten en regels eisen aan de kwaliteit van de zorgverlening. Iedere fysiotherapeut is, samen met zijn collega’s, verantwoordelijk voor de kwaliteit van zorgverlening. Dit geldt zowel voor fysiotherapeuten in de eerste lijn als voor fysiotherapeuten die werkzaam zijn in een zorginstelling. In dit hoofdstuk wordt beschreven op welke manieren kwaliteit van zorg in de fysiotherapie wordt gewaarborgd en bevorderd.
Metagegevens
Titel
Kwaliteitsbevordering
Auteurs
J. C. Boiten
T. Brouwer
M. S. Bunskoek
A. E. van der Feen
A. S. M. Schimmelpenninck van der Oije
F. C. Uilenreef-Tobi
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1582-6_11