Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Pallium 2/2009

01-04-2009 | Team In Beeld

Korte lijnen

Helpdesk Palliatieve Terminale Zorg Haaglanden

Auteur: Brenda van Dam

Gepubliceerd in: Pallium | Uitgave 2/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De teamleden handelen vanaf hun eigen werkplek. Ze doen het werk naast een reguliere baan. Wie dienst heeft, heeft de telefoon binnen handbereik. De lijnen zijn kort, de betrokkenheid is groot. De Helpdesk Palliatieve Terminale Zorg Haaglanden heeft vooral een ondersteunende en adviserende taak. Artsen, verpleegkundigen, patiënten en mantelzorgers in Den Haag en de randgemeenten kunnen er terecht voor een deskundig advies of een luisterend oor. “Huisartsen worden door familieleden van patiënten soms haast verstikt. Dan is het prettig om een stap terug te doen en met een collega van de Helpdesk te overleggen.”
Metagegevens
Titel
Korte lijnen
Helpdesk Palliatieve Terminale Zorg Haaglanden
Auteur
Brenda van Dam
Publicatiedatum
01-04-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Pallium / Uitgave 2/2009
Print ISSN: 1389-2630
Elektronisch ISSN: 1875-7049
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03080256

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Pallium 2/2009 Naar de uitgave

Besluitvorming

Palliatief redeneren