Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Skipr 5/2012

01-05-2012 | Zorgverzekeraars

Klachten binden klanten

Auteur: Bohn Stafleu van Loghum

Gepubliceerd in: Skipr | Uitgave 5/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Een klacht is gratis advies, zo wil een oude marketingwijsheid. Daar zouden ook zorgverzekeraars zich meer bewust van moesten zijn, stellen onderzoekers van Nivel en de Open Universiteit in BMC Health Services Research. Waar in andere sectoren, zoals de detailhandel en de banken, klachtafhandeling wordt ingezet als een vorm van klantenbinding, concentreren zorgverzekeraars zich vooral op klantenwerving, zo stellen de onderzoekers. En zo ingewikkeld is het niet: de uitkomst van de klachtenafhandeling is van ondergeschikt belang, klanten willen voor alles gehoord worden. Dus waarom nog dure campagnes voeren om nieuwe klanten binnen te halen als een luisterend oor potentiële overstappers al binnen kan houden? …
Metagegevens
Titel
Klachten binden klanten
Auteur
Bohn Stafleu van Loghum
Publicatiedatum
01-05-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Skipr / Uitgave 5/2012
Print ISSN: 1876-8695
Elektronisch ISSN: 2211-8772
DOI
https://doi.org/10.1007/s12654-012-0087-y

Andere artikelen Uitgave 5/2012

Skipr 5/2012 Naar de uitgave

Announcement

63