Skip to main content
Top

2008 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Kinderen in rouw: onder de oppervlakte

In de praktijk

Auteur : Truus Breukers

Gepubliceerd in: Schatjes zijn het

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

  • Wat moet je ze vertellen en wat kunnen ze aan? Het kind speelt gewoon door; dringt het wel door wat er gebeurd is? Moet je ze wel of niet meenemen naar de begrafenis? Het zijn voor de hand liggende vragen als een kind een ouder, broertje of zusje verliest. In een interview vertelt Truus Breukers over verliesverwerking door kinderen. De huisarts kan daarbij niet veel meer doen dan informeren en ondersteunen, maar dat is vaak nuttig genoeg!
Literatuur
1.
go back to reference Fiddelaers-Jaspers R. Verhalen van rouw. De betekenis van steun op school voor jongeren met een verlieservaring. Heeze: In de wolken, 2003. Fiddelaers-Jaspers R. Verhalen van rouw. De betekenis van steun op school voor jongeren met een verlieservaring. Heeze: In de wolken, 2003.
2.
go back to reference Coffeng T. Psychotherapie en vroege rouw. In: ICODO-Info, vol. 18 (2001), no. 3-4 (dec.) p. 66-83. Coffeng T. Psychotherapie en vroege rouw. In: ICODO-Info, vol. 18 (2001), no. 3-4 (dec.) p. 66-83.
3.
go back to reference Worden JW. Verdriet en rouw. Gids voor hulpverleners en therapeuten. Amsterdam: Zwets en Zeitlinger, 1992. Worden JW. Verdriet en rouw. Gids voor hulpverleners en therapeuten. Amsterdam: Zwets en Zeitlinger, 1992.
4.
go back to reference Van Essen I. Ik krijg tranen in mijn ogen als ik aan je denk. Interviews met kinderen. Utrecht: De Boute Bever, 1999. Van Essen I. Ik krijg tranen in mijn ogen als ik aan je denk. Interviews met kinderen. Utrecht: De Boute Bever, 1999.
Metagegevens
Titel
Kinderen in rouw: onder de oppervlakte
Auteur
Truus Breukers
Copyright
2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6642-2_4