Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Invloed van nieuwe media op hersenen en leerstijlen

‘Hersenen hebben zich niet ontwikkeld om te leren, maar om te overleven’

Auteurs : Nina Lazeron, Ria van Dinteren

Gepubliceerd in: Brein@work

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Nieuwe media en ICT veranderen onze hersenen, maar hoe dat werkt en wat dit betekent voor leren in scholen en organisaties, is nog een redelijk onontgonnen gebied. In deze bijdrage wordt een beeld geschetst van de nieuwe media en wat die betekenen voor leren. Vervolgens zoomen we in op de verschuiving in aandacht en bewustzijn die nieuwe media teweegbrengen. We onderzoeken de effecten van de nieuwe media op de leerstijlen van de holistische en seriële leerling.

Metagegevens
Titel
Invloed van nieuwe media op hersenen en leerstijlen
Auteurs
Nina Lazeron
Ria van Dinteren
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7816-6_32