Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 9/2002

01-09-2002 | Boeken

Invloed van marketing op voorschrijfgedragboekbespreking farmacotherapie geneesmiddelenreclame voorschrijfgedrag

Auteur: Jan Schuling

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 9/2002

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Aan deze special publication van het CPB hebben naast de genoemde auteurs veel deskundigen uit het veld hun medewerking verleend door het geven van interviews of commentaar. Het rapport beschrijft opzet en uitkomsten van een onderzoek naar de effecten van marketing door de farmaceutische bedrijven op het voorschrijfgedrag van artsen en gaat na wat deze betekenen voor ons welvaartsniveau. Tevens inventariseren de onderzoekers welke beleidsopties zouden kunnen bijdragen aan een vermindering van eventuele negatieve effecten op de welvaart.
Literatuur
go back to reference De Laat E, Windmeijer F, Douven R. How does pharmaceutical marketing influence doctors' prescribing behaviour? Den Haag: Centraal Planbureau 2002. 117 pagina's, € 17,75. ISBN 90-5833-087-7. Te bestellen bij: CPB, tel: (070) 3 38 33 80. De Laat E, Windmeijer F, Douven R. How does pharmaceutical marketing influence doctors' prescribing behaviour? Den Haag: Centraal Planbureau 2002. 117 pagina's, € 17,75. ISBN 90-5833-087-7. Te bestellen bij: CPB, tel: (070) 3 38 33 80.
Metagegevens
Titel
Invloed van marketing op voorschrijfgedragboekbespreking farmacotherapie geneesmiddelenreclame voorschrijfgedrag
Auteur
Jan Schuling
Publicatiedatum
01-09-2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 9/2002
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03082900

Andere artikelen Uitgave 9/2002

Huisarts en wetenschap 9/2002 Naar de uitgave