Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2012 | OriginalPaper | Hoofdstuk

1. Inleiding

Auteurs : Liesbeth Schlichting, Henk lutje Spelberg

Gepubliceerd in: Schlichting Test voor Taalbegrip

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Een kind leert gaandeweg de taal van zijn omgeving verstaan en gaat zelf ook spreken. Dit natuurlijke proces van taalverwerving verloopt niet bij alle kinderen zonder problemen. Een stoornis in de spraak- en taalontwikkeling komt vrij veel voor, de geschatte prevalentie is 3% à 9%, afhankelijk van de definitie die men kiest. In een epidemiologische studie naar neurologische ontwikkelingsstoornissen vond Bishop (2010) een prevalentie van 7,4% voor specifieke taalontwikkelingsstoornissen. Daarnaast zijn er de verworven taalstoornissen.
Metagegevens
Titel
Inleiding
Auteurs
Liesbeth Schlichting
Henk lutje Spelberg
Copyright
2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9839-3_1