Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2011 | Original Paper | Uitgave 2/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2011

How Temperament and Personality Contribute to the Maladjustment of Children With Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2011
Auteurs:
Sarah S. W. De Pauw, Ivan Mervielde, Karla G. Van Leeuwen, Barbara J. De Clercq

Abstract

To test the spectrum hypothesis—postulating that clinical and non-clinical samples are primarily differentiated by mean-level differences—, this study evaluates differences in parent-rated temperament, personality and maladjustment among a low-symptom (N = 81), a high-symptom (N = 94) ASD-group, and a comparison group (N = 500). These classic spectrum hypothesis tests are extended by adding tests for similarity in variances, reliabilities and patterns of covariation between relevant variables. Children with ASD exhibit more extreme means, except for dominance. The low- and high-symptom ASD-groups are primarily differentiated by mean sociability and internal distress. Striking similarities in reliability and pattern of covariation of variables suggest that comparable processes link traits to maladaptation in low- and high-symptom children with ASD and in children with and without autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2011 Naar de uitgave