Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Kinderopvang 9/2022

01-09-2022 | Artikel

Hoge of lage tafels en stoelen?

De pedagogische kant van de zaak

Auteur: Inge van Rijn

Gepubliceerd in: Kinderopvang | Uitgave 9/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Wie langer in de kinderopvang werkt, heeft het allemaal meegemaakt. We gingen werken met hoge tafels en soms ook weer terug naar de lage tafels. Met hoge tafels zouden medewerkers minder belast worden met bukken en tillen, zo was het idee. Maar in de praktijk tillen ze de kinderen vaak in en uit de hoge banken en reiken ze ver over de tafel om dingen te pakken of aan te geven. Dus wat is nou beter? En hoe zit het met de pedagogische kant van de zaak? Wat doet het hoog of laag werken met zelfstandigheid van kinderen en hun onderlinge interacties?
Metagegevens
Titel
Hoge of lage tafels en stoelen?
De pedagogische kant van de zaak
Auteur
Inge van Rijn
Publicatiedatum
01-09-2022
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kinderopvang / Uitgave 9/2022
Print ISSN: 0926-0838
Elektronisch ISSN: 2468-1393
DOI
https://doi.org/10.1007/s41189-022-1801-9

Andere artikelen Uitgave 9/2022

Kinderopvang 9/2022 Naar de uitgave

Kinder boeken

Kinder boeken