Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2013 | Original Paper | Uitgave 8/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2013

Factors Associated with Participation in Employment for High School Leavers with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2013
Auteurs:
Hsu-Min Chiang, Ying Kuen Cheung, Huacheng Li, Luke Y. Tsai

Abstract

This study aimed to identify the factors associated with participation in employment for high school leavers with autism. A secondary data analysis of the National Longitudinal Transition Study 2 (NLTS2) data was performed. Potential factors were assessed using a weighted multivariate logistic regression. This study found that annual household income, parental education, gender, social skills, whether the child had intellectual disability, whether the child graduated from high school, whether the child received career counseling during high school, and whether the child’s school contacted postsecondary vocational training programs or potential employers were the significant factors associated with participation in employment. These findings may have implications for professionals who provide transition services and post-secondary programs for individuals with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2013 Naar de uitgave