Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2009 | Uitgave 4/2009

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2009

Examining Youth Anxiety Symptoms and Suicidal Ideation in the Context of the Tripartite Model of Emotion

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 4/2009
Auteurs:
Farrah N. Greene, Bruce F. Chorpita, A. Aukahi Austin

Abstract

This study sought to clarify the relation of anxiety symptoms and suicidal ideation in children and adolescents by examining these variables in the context of depression and negative affect. As outlined in the tripartite model of anxiety and depression, negative affectivity is common to both emotional constructs; therefore negative affectivity may best explain the relation of each to suicidal ideation. Self report measures of generalized anxiety, depression, negative affectivity, and suicidal ideation were assessed in a primarily externalizing sample of children ages 7–18. Results suggested that the relation between anxiety and suicidal ideation was best accounted for by depression, not negative affectivity. Results also suggested that negative affectivity was associated with suicidal ideation but did not account for the relations among anxiety, depression, and suicidal ideation. Further, depression, negative affect, and anxiety all significantly contributed to the prediction of suicidal ideation scores (r 2  = .307, p < .01).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2009

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2009 Naar de uitgave