Skip to main content
Top

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Doel en inhoud

Auteurs : S.J van der Meulen, C.F Slofstra-Bremer, H.C Lutje Spelberg

Gepubliceerd in: Communicatieve Intentie Onderzoek (CIO)

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In hoofdstuk 5 t/m 8 – het tweede, praktische deel van de handleiding – wordt de onderzoeker ondersteund bij het gebruik van het Communicatieve Intentie Onderzoek in de praktijk. Het instrument is ontwikkeld voor diagnostiek bij jonge kinderen met èèn verdenking op een afwijkende communicatieontwikkeling. Het kan ook een rol spelen bij vroege detectie of bij de monitoring van de ontwikkeling. Vanuit gegevens van het College van Zorgverzekeringen zou bij een tot negen procent van de kinderen tot zeven jaar een spraak- en/of taalprobleem voorkomen (College van Zorgverzekeringen, 2005). De meeste van deze kinderen worden voor onderzoek en behandeling gezien door logopedisten. Hier ligt voor logopedisten een belangrijke taak.
Metagegevens
Titel
Doel en inhoud
Auteurs
S.J van der Meulen
C.F Slofstra-Bremer
H.C Lutje Spelberg
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2531-3_5