Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2013 | Original Paper | Uitgave 1/2013

Journal of Child and Family Studies 1/2013

Depression in Inner City African American Youth: A Phenomenological Study

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Mirian E. Ofonedu, William H. Percy, April Harris-Britt, Harolyn M. E. Belcher

Abstract

Depression can at times be under-identified, and misdiagnosed, especially in youth from under-represented ethnic and racial groups who live in urban environments. This study employed a qualitative phenomenological methodology to examine the subjective experience of depression among clinically diagnosed inner city African American adolescents, aged 13–17 years. Five super-ordinate themes emerged from the study analysis including, (a) the depth of depression, (b) life events and experiences as “root base”, (c) the emotional sense of self, (d) the survival self, and (e) the healing self. Findings also demonstrated the essence of the lived experience of being depressed as including both externalizing and internalizing strategies for coping. The adolescents described depression as a part of life and did not describe suicide as a solution, suggesting the need to consider that these constructs may lead to a more informed understanding and identification of depression among African American youths. Methodological limitations and recommendations for future research are addressed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Journal of Child and Family Studies 1/2013 Naar de uitgave