Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Empirical Research | Uitgave 12/2011

Journal of Youth and Adolescence 12/2011

Defining a Moment in History: Parent Communication with Adolescents About September 11, 2001

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 12/2011
Auteurs:
Tara M. Stoppa, Laura Wray-Lake, Amy K. Syvertsen, Constance Flanagan

Abstract

Parents play an important role in helping their children process and interpret significant sociohistorical events. However, little is known about how parents frame these experiences or the specific social, cultural, and civic messages they may communicate about the event. In this study, we examined self-reported communication of parents from six communities in the United States with their adolescents about the September 11, 2001 terrorist attacks. Parents’ (N = 972) open-ended responses about September 11th were analyzed to assess whether communication with their adolescents occurred and for thematic content. Results revealed marked variability in parents’ communication and suggest that many parents used September 11th as an opportunity to impart sociocultural, emotional, and civic messages. Identifying the diversity in parents’ responses aligns with the tenets of Terror Management Theory and provides insights into the roles of parents in translating pivotal historical moments. Collectively, these findings yield important implications for civic socialization.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2011

Journal of Youth and Adolescence 12/2011Naar de uitgave