Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

04-08-2022 | Original Paper

Comparing narrative writing of autistic and non-autistic College students

Auteurs: Sergey Shevchuk-Hill, Shana Szczupakiewicz, Bella Kofner, Kristen Gillespie-Lynch

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 10/2023

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

We compared short stories by autistic (n = 19) and non-autistic (n = 23) university students. We used automated software and content analysis to code students’ stories. We found that writings were more similar than different. However, autistic students’ stories were rated at a higher reading level (p = .013) than non-autistic students’. Autistic students’ stories contained fewer grammatical errors (p = .02) but were less likely to include a climax (p = .026). Autistic students reported more positive writing affect than non-autistic students (p = .026). Higher writing affect was associated with writing highly fictional texts (p = .03) that contained more sentences (p = .005). Findings suggest writing may be a strength for autistic students and opportunities to write creatively may promote positive affect toward writing.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Comparing narrative writing of autistic and non-autistic College students
Auteurs
Sergey Shevchuk-Hill
Shana Szczupakiewicz
Bella Kofner
Kristen Gillespie-Lynch
Publicatiedatum
04-08-2022
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 10/2023
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-022-05516-z