Skip to main content
Top

2005 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9. Buitenschools leren

Auteur : R. A. M. Heijne

Gepubliceerd in: Zelfstandig studeren in probleemgestuurd onderwijs

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Het curriculum bestaat uit twee hoofdbestanddelen: het binnenschoolse en het buitenschoolse traject. Het buitenschoolse traject bereidt je heel direct voor op het beroep, zodat je aan het eind van het traject in staat bent om je als beginnend professional te presenteren. Men wil zien dat je je terecht presenteert als professional; vandaar dat meestal aan het eind van het traject een periode is ingebouwd, waarin je kunt bewijzen dat je je terecht als professional presenteert. De beste plaats waar je dat kunt bewijzen is daar waar het beroep wordt uitgeoefend; dat is een andere plaats dan de school waar je op het beroep wordt voorbereid.
Metagegevens
Titel
Buitenschools leren
Auteur
R. A. M. Heijne
Copyright
2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9561-3_9