Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 1/2003

01-03-2003 | In de wandelgang

Breed of specialistisch, dat is de kwestie

Over teams in de GGZ

Auteur: Carolien Gevers

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Soms ontstaan dezelfde gedachten, ideeën en plannen op veel plaatsen tegelijk. Als paddestoelen in de herfst schieten zij opeens uit de grond. In het vorige nummer van dit blad schreef Marcel van den Hout over de naar zijn idee foute organisatie van De Psychotherapie. De psychotherapie is georganiseerd volgens theoretische modellen, de zogenaamde ’scholen’: systeemtheorie, psychodynamische theorie en leertheorie, om de belangrijkste te noemen. Dat moet niet meer, vindt Van den Hout. Een theoretisch model is er om getoetst, eventueel verworpen en vernieuwd te worden en niet om er een organisatie omheen te bouwen. In Frictie van het vorige nummer leest u waarom.
Metagegevens
Titel
Breed of specialistisch, dat is de kwestie
Over teams in de GGZ
Auteur
Carolien Gevers
Publicatiedatum
01-03-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2003
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059494

Andere artikelen Uitgave 1/2003

Kind & Adolescent Praktijk 1/2003 Naar de uitgave