Skip to main content
Top

2009 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Benadering van cliënten, motivatie en gespreksvoering

Auteurs : A. van Dam, C.A. van Tilburg, P. Steenkist, M. Buisman

Gepubliceerd in: Niet meer door het lint

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Van veel cliënten die aangemeld worden voor het programma, via de huisarts, motivatiegesprekken op het politiebureau, na instelling van het tijdelijk huisverbod of via de reclassering, is de motivatie om in behandeling te gaan ambivalent. De motivatie is veelal extern bepaald en van korte duur. De kans op actieve deelname aan de behandeling kan worden vergroot door aandacht te hebben voor de volgende punten:

Metagegevens
Titel
Benadering van cliënten, motivatie en gespreksvoering
Auteurs
A. van Dam
C.A. van Tilburg
P. Steenkist
M. Buisman
Copyright
2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-7301-7_5