Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Original paper | Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011

Avatar Assistant: Improving Social Skills in Students with an ASD Through a Computer-Based Intervention

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Ingrid Maria Hopkins, Michael W. Gower, Trista A. Perez, Dana S. Smith, Franklin R. Amthor, F. Casey Wimsatt, Fred J. Biasini

Abstract

This study assessed the efficacy of FaceSay, a computer-based social skills training program for children with Autism Spectrum Disorders (ASD). This randomized controlled study (N = 49) indicates that providing children with low-functioning autism (LFA) and high functioning autism (HFA) opportunities to practice attending to eye gaze, discriminating facial expressions and recognizing faces and emotions in FaceSay’s structured environment with interactive, realistic avatar assistants improved their social skills abilities. The children with LFA demonstrated improvements in two areas of the intervention: emotion recognition and social interactions. The children with HFA demonstrated improvements in all three areas: facial recognition, emotion recognition, and social interactions. These findings, particularly the measured improvements to social interactions in a natural environment, are encouraging.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011 Naar de uitgave