Skip to main content
Top

2017 | OriginalPaper | Hoofdstuk

4. Afsprakenspreekuur

Auteur : I. W. Bijlsma

Gepubliceerd in: Werkprocessen in de polikliniek en sociale gezondheidszorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Een belangrijk onderdeel van het competentiegebied ’Communiceren’ is informatie verwerken in het geautomatiseerde ziekenhuissysteem, zoals het maken van afspraken. Tijdens het maken van afspraken zal de doktersassistent doorvraagmethodieken moeten toepassen en stelt ze de aard van de zorgvraag en de spoedeisendheid van de zorgvraag vast. De doktersassistent zal de patiënt informeren over zaken als wachttijden en toegangstijden (Treeknormen); legitimatieverplichting; (digitale) verwijzing van de huisarts (Zorgdomein), enzovoort. Kortom, de doktersassistent zorgt voor de polikliniekplanning met betrekking tot het afsprakenspreekuur. De basiskennis voor het maken van afspraken wordt in dit hoofdstuk gelegd, aan het toepassen hiervan zal in H. 5 aandacht worden geschonken.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Afsprakenspreekuur
Auteur
I. W. Bijlsma
Copyright
2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1507-9_4