Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2011 | Uitgave 2/2011 Open Access

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2011

A Psychometric Analysis of the Revised Child Anxiety and Depression Scales—Parent Version in a School Sample

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 2/2011
Auteurs:
Chad Ebesutani, Bruce F. Chorpita, Charmaine K. Higa-McMillan, Brad J. Nakamura, Jennifer Regan, Roxanna E. Lynch

Abstract

The Revised Child Anxiety and Depression Scale—Parent Version (RCADS-P) is a parent-report questionnaire of youth anxiety and depression with scales corresponding to the DSM diagnoses of separation anxiety disorder, social phobia, generalized anxiety disorder, panic disorder, obsessive-compulsive disorder, and major depressive disorder. The RCADS-P was recently developed and has previously demonstrated strong psychometric properties in a clinic-referred sample (Ebesutani et al., Journal of Abnormal Child Psychology 38, 249–260, 2010b). The present study examined the psychometric properties of the RCADS-P in a school-based population. As completed by parents of 967 children and adolescents, the RCADS-P demonstrated high internal consistency, test-retest reliability, and good convergent/divergent validity, supporting the RCADS-P as a measure of internalizing problems specific to depression and five anxiety disorders in school samples. Normative data are also reported to allow for the derivation of T-scores to enhance clinicians’ ability to make classification decisions using RCADS-P subscale scores.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2011

Journal of Abnormal Child Psychology 2/2011 Naar de uitgave