Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-06-2019 | Uitgave 1/2020

Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 1/2020

A Confirmatory Factory Analysis of the Academic Rational Beliefs Scale for Students attending Minority-Serving Institutions

Tijdschrift:
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy > Uitgave 1/2020
Auteurs:
Jeffrey M. Warren, Nicole A. Stargell, Shenika J. Jones
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The academic rational beliefs scale (ARBS) was developed to assess college students’ thoughts that impact educational success. This instrument has the potential to support students’ pursuits of academic achievement, but it should be normed on more diverse populations to support ethical and effective use of the instrument. As such, the researchers administered the ARBS to a diverse sample of students at a minority-serving institution (MSI) in the United States and conducted confirmatory factor analyses to verify the factor structure. The factor structure of the original ARBS did not adequately fit the sample of students, and a revised, two-factor ARBS is presented as a potential measure of academic rational beliefs for students of color attending an MSI. Practical implications and recommendations for future studies are provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 1/2020 Naar de uitgave