Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6 Van leerprincipe naar functieanalyse

Auteurs : Dirk Hermans, Paul Eelen, Hans Orlemans

Gepubliceerd in: Inleiding tot de gedragstherapie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De functieanalyse is de kern van het gedragstherapeutisch proces omdat precies dáár de link gelegd wordt tussen het experimenteel geverifieerde leerprincipe en de klinische praktijk. Ze vervult de scharnierfunctie tussen het algemeen geldende leertheoretische model (hoofdstukken 4 en 5) en het op het individu gerichte behandelplan (hoofdstuk 3). Het is de overgang van het algemene en abstracte naar het individuele en concrete.
Metagegevens
Titel
6 Van leerprincipe naar functieanalyse
Auteurs
Dirk Hermans
Paul Eelen
Hans Orlemans
Copyright
2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6408-4_6