Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Tandartspraktijk 6/2007

01-06-2007 | Bedrijfsvoering

Wachten: een kwestie van psychologie

Auteur: Arthur van Winsen

Gepubliceerd in: Tandartspraktijk | Uitgave 6/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Voor de hedendaagse tandarts is goed vakmanschap alléén al lang niet meer voldoende voor een goede praktijkvoering. Naast een kundig vakman zal hij ook een entrepreneur moeten zijn die zijn clientèle voorziet van een adequate dienstverlening. Tijdmanagement neemt daarbij een belangrijke plaats in. Een kleine hapering in de logistieke keten verlengt de wachttijd van de patiënten en dat doet afbreuk aan de dienstverlening.
Literatuur
go back to reference Maister D. The psychology of waiting lines. In: The rervice encounter, edited by John Czepiel, et al 1985, Lexington Books Maister D. The psychology of waiting lines. In: The rervice encounter, edited by John Czepiel, et al 1985, Lexington Books
go back to reference Chaston A, Kingstone A. Time estimation: the effect of cortically mediated attention. Brain and Cognition, July 2004 Chaston A, Kingstone A. Time estimation: the effect of cortically mediated attention. Brain and Cognition, July 2004
Metagegevens
Titel
Wachten: een kwestie van psychologie
Auteur
Arthur van Winsen
Publicatiedatum
01-06-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tandartspraktijk / Uitgave 6/2007
Print ISSN: 0167-1685
Elektronisch ISSN: 1875-6808
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03073161

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Tandartspraktijk 6/2007 Naar de uitgave

TP selectief

Orthodontie

TP selectief

Endodontologie