Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2005

01-03-2005 | Review psycho-educatie

Vraag: Maken de psycho-educatieve benaderingen het mogelijk om de schizofrene patiënt effectiever met zijn ziekte om te laten gaan en verbetert zijn prognose met psycho-educatie?

Auteur:    

Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice | Uitgave 1/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Schizofrenie kan een ernstige en chronische ziekte zijn, gekenmerkt door gebrek aan inzicht en slechte therapietrouw. Er zijn psycho-educatieve benaderingen ontwikkeld om de patiënt meer kennis van en inzicht in zijn ziekte en behandeling te bieden. Verondersteld wordt dat deze toegenomen kennis en inzicht het mensen met schizofrenie mogelijk maakt effectiever met hun ziekte om te gaan en dat daardoor de prognose verbetert.
Metagegevens
Titel
Vraag: Maken de psycho-educatieve benaderingen het mogelijk om de schizofrene patiënt effectiever met zijn ziekte om te laten gaan en verbetert zijn prognose met psycho-educatie?
Auteur
   
Publicatiedatum
01-03-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice / Uitgave 1/2005
Print ISSN: 1572-2082
Elektronisch ISSN: 1876-8806
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088529

Andere artikelen Uitgave 1/2005

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2005 Naar de uitgave

Redactioneel

Rituelen