Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Van onderdeel naar geheel

Auteurs : Lia Bijkerk, Wilma van der Heide

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Bij het ontwikkelen van een nieuwe onderwijseenheid (een minor, module, training, workshop of lessenreeks) kijk je verder dan de voorbereiding en uitvoering van een les. Je zorgt ervoor dat de onderwijseenheid past in het opleidingsplan en de visie van de opleiding onderschrijft. Je koppelt de opleidingscompetenties aan de leerdoelen en denkt na over hoe je deze competenties het beste kunt toetsen. Als je start met de nieuwe onderwijseenheid is het goed om te beseffen dat het resultaat groter wordt als de studenten goed weten wat en waarom ze iets doen. Daarom hoort bij het ontwikkelen van een onderwijseenheid een goede studentenhandleiding. Hierin worden allerlei praktische vragen vooraf al duidelijk voor de studenten: wanneer zijn de contactmomenten, wat moet ik voorbereiden en hoe wordt getoetst? Als rode draad komt in dit hoofdstuk een voorbeeld studentenhandleiding van een opleiding Bedrijfseconomie aan de orde.
Metagegevens
Titel
Van onderdeel naar geheel
Auteurs
Lia Bijkerk
Wilma van der Heide
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1175-0_7