Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3. Triage

Auteurs : C. in ’t Veld, L. Huibers

Gepubliceerd in: Inzichten in de acute zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Wanneer moet iemand worden gezien, waar en door wie? Dat zijn de vragen waarop met triage een antwoord wordt gegeven. De ernst van de symptomen is hierbij leidend, niet het vermoeden van een diagnose.
Literatuur
5.
go back to reference Derkx Hay. For your ears only. Quality of telephone triage at out-of-hours centres in the Netherlands. Proefschrift. Maastricht: afdeling Huisartsgeneeskunde, Universiteit van Maastricht, 2008. Derkx Hay. For your ears only. Quality of telephone triage at out-of-hours centres in the Netherlands. Proefschrift. Maastricht: afdeling Huisartsgeneeskunde, Universiteit van Maastricht, 2008.
6.
go back to reference Huibers Linda. Out-of-hours primary care and the quality of telephone triage. Proefschrift. Nijmegen: Scientific Institute for Quality of Healthcare, Radboud Universiteit Nijmegen, 2012. Huibers Linda. Out-of-hours primary care and the quality of telephone triage. Proefschrift. Nijmegen: Scientific Institute for Quality of Healthcare, Radboud Universiteit Nijmegen, 2012.
Metagegevens
Titel
Triage
Auteurs
C. in ’t Veld
L. Huibers
Copyright
2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0881-1_3