Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2015 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Ouders en leerkrachten: samen sterk

Auteur: Haim Omer

Gepubliceerd in: Geweldloos verzet in gezinnen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Ouders en leerkrachten hebben veel met elkaar gemeen als het gaat om kinderen met gedragsproblemen: (1) het kind vertoont op school vaak dezelfde gedragsproblemen als thuis; (2) het gezag van ouders en leerkrachten is op dezelfde grondslagen gebaseerd en (3) van ouders en leerkrachten wordt ongeveer hetzelfde verwacht (en ze krijgen ook vaak dezelfde kritiek). Ouders en leerkrachten zijn in het uitoefenen van hun taak zo van elkaar afhankelijk, dat ze die taak eigenlijk niet kunnen uitoefenen zonder steun van elkaar. Dat neemt niet weg dat de onderlinge relatie vaak onder grote spanning staat, en dat terwijl van alle partijen die de opvoedende taak van de ouders beïnvloeden, de leerkrachten en de school van het kind wel eens het belangrijkst zouden kunnen zijn. In dit hoofdstuk wordt dit onderwerp nader belicht en uitgewerkt.
Voetnoten
1
Zie voor eerdere praktijkvoorbeelden H. 4 en 6
 
Metagegevens
Titel
Ouders en leerkrachten: samen sterk
Auteur
Haim Omer
Copyright
2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0949-8_7