Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk 6/2016

01-12-2016 | Praktijk

Meer dan taal en werk

Een participatieve agogische benadering in inburgering

Auteurs: Christa Nieuwboer, Yamina Akachar

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 6/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Inburgeren is onterecht versmald tot een examen, dat voor de meest kwetsbare groepen onhaalbaar is. Niet voor niks concludeerde minister Asscher in april dat minder dan de helft van de inburgeringsplichtigen het examen behaalde. De Raad voor Europa signaleert ook dat de aangeboden cursussen en tests te weinig gedifferentieerd zijn. Een andere benadering waarin mensen leren leren sluit beter aan, zo ervaart Yamina Akachar in Den Haag.
Metagegevens
Titel
Meer dan taal en werk
Een participatieve agogische benadering in inburgering
Auteurs
Christa Nieuwboer
Yamina Akachar
Publicatiedatum
01-12-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 6/2016
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-016-0104-0

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Vakblad Sociaal Werk 6/2016 Naar de uitgave

Wisselcolumn

Verantwoorden

BookReview

Boeken

Redactioneel

Thematisch