Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 3/2007

01-03-2007 | Praktijkperikel

Het organiseren van het werk als bekwaamheid

Auteur: Bas Sorgdrager

Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde | Uitgave 3/2007

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

We worden geacht ons werk zorgvuldig te doen. In de spreekkamer betekent het goed onderzoek doen (in de praktijk is dat vooral luisteren) en goede uitleg geven over onze conclusie en advies. Bovendien is het belangrijk de conclusie en het advies goed vast te leggen en aan zowel de werkgever als de werknemer te rapporteren. Ik heb wel eens geklokt hoelang ik bezig ben met deze drie onderdelen van mijn spreekuur: luisteren, uitleg geven en het vastleggen en rapporteren. De verhouding is 1 : 1 : 1, onafhankelijk van het aangeboden probleem. Een simpel probleem is snel duidelijk, de uitleg kan bondig zijn en de rapportage kort en krachtig. Een complex probleem vraagt geduld bij zowel het luisteren als de uitleg en bij de rapportage moet ik doorgaans flink nadenken.
Metagegevens
Titel
Het organiseren van het werk als bekwaamheid
Auteur
Bas Sorgdrager
Publicatiedatum
01-03-2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde / Uitgave 3/2007
Print ISSN: 0929-600X
Elektronisch ISSN: 1876-5858
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03074525

Andere artikelen Uitgave 3/2007

TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 3/2007 Naar de uitgave