Skip to main content
Top

2006 | OriginalPaper | Hoofdstuk

15. Heeft het kind een omgeving om groot in te worden?

Auteur : dr. Wim ter Horst

Gepubliceerd in: Het herstel van het gewone leven

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Onder omgeving wordt hier verstaan het deel van de werkelijkheid waarmee het kind in aanraking komt. Dat is maar een beperkt gedeelte van de hele werkelijkheid, die oneindig groot is. Voor het pasgeboren kind is de omgeving erg klein, maar al snel komt daar verandering in. De omgeving wordt niet alleen groter, maar ook voller en ingewikkelder. En het kind is – samen met de opvoeders, of met de opvoeders op veilige afstand – op allerlei manieren doende met de omgeving. Zo bouwt het kind in die omgeving zijn wereld op. Wereld noem ik de betekenisvolle omgeving.
Metagegevens
Titel
Heeft het kind een omgeving om groot in te worden?
Auteur
dr. Wim ter Horst
Copyright
2006
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6509-8_15